اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور
خبرگزاری فارس: غرویان: طبیعیات از فلسفه جدا نیست/ از ژاپنی‌ها درس بگیریماستاد درس خارج حوزه علمیه گفت: با توجه به اینکه ما انسان‌ها موجودات طبیعی هستیم و هیچ گاه از طبیعت جدا نبودیم، بنابراین باید به مسئله محیط زیست توجه زیادی کنیم.
به گزارش اسکای نیوز به نقل از فارس آیت‌الله محسن غرویان استاد درس خارج حوزه علمیه به مناسبت نزدیک شدن فصل بهار درباره اهمیت پرداختن به طبیعیات در حوزه فلسفه گفت: طبیعیات یکی از بخش‌های حکمت نظری است که در کنار دو شاخه دیگر حکمت نظری، الهیات و ریاضیات معنا پیدا می‌کند بنابراین طبیعیات از فلسفه جدا نیست.

وی با اشاره به اینکه انسان‌ها موجودات طبیعی و در اصطلاح فلسفه موجود، مادی و طبیعی‌اند، توضیح داد: چه بخواهیم و چه نخواهیم با طبیعت همراه هستیم و با آن زندگی می‌کنیم چرا که آغاز حیاتمان در طبیعت بوده است، ماورالطبیعه یک مرتبه‌ای در سیر معرفتی است ولی به هرحال شروع حیات ما با طبیعت است.

آیت‌الله غرویان با تأکید بر اینکه ما از نظر حیات طبیعی به آسمان، دریا، جنگل، خاک، و کل محیط زیست وابسته هستیم،‌ اظهار داشت: بنابراین اگر به هر کدام از اینها بی‌توجهی کنیم به همان اندازه به حیات و زندگی خودمان ضرر می‌رسانیم لذا از این منظر باید مراقب طبیعت باشیم و به معنای کلی مراقب درختان، دریاها و کل موجودات طبیعی باشیم. باید شرایط زندگی سالم را برای انسان‌ها و دیگر موجودات فراهم کنیم.

وی درباره مهمترین دغدغه‌هایی که در حوزه زیست‌محیطی در کشور نیازمند بررسی و تأمل است، توضیح داد: من به برخی کشورها که سفر کردم متوجه شدم که از بین همه آنها مردم ژاپن واقعاً سبک زندگی خوبی در رفتار با طبیعت و محیط زیست دارند، می‌توانم آنها را به عنوان الگو معرفی کنم چرا که در هیچ جای دنیا چنین رفتاری را مشاهده نکردم آنها حتی بر روی چمن‌های پارک‌هایشان هم یک تکه آشغال یا دستمال کاغذی نمی‌اندازند و کاملاً همه مسائل را رعایت می‌کنند و بر آسفالت خیابان‌ها و کوچه‌ها چیزی نمی‌اندازند و به نظافت و پاکیزگی بسیار اهمیت می‌دهند حتی فیلم‌هایی از سبک زندگی و رفتار آنها با محیط زیست دارم که بسیار درس آموز است.

استاد درس خارج حوزه علمیه در پایان اظهار داشت: مهمترین نکته همین مسئله نظافت و رعایت شرایط مناسب برای حیات محیط زیست و رعایت حریم‌های آن است که در همین صورت شرایط زندگی سالم برای خود انسان‌ها هم فراهم می‌شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ جمعه 1 فروردين 1393برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.